We Think, vai ajattelemmeko?
We Think on maailman toinen kirja joka on käynyt läpi lukijakommentoinnin ennen sen julkaisua. Kirja pohtii kuudennen massamedian eli internetin merkitystä yhteisölliselle tuottamiselle. Kun viime vuosisata oli massatuotannon aikakausi, onko tämä vuosisata massainnovaation aikaa? Oletko mitä jaat vai sitä mitä omistat?
Amerikkalaisilla on tapana perustaa yritys ja myydä kaikki tuottamansa aina ideoista, tavaraan ja mummoihin. Suomalaisilla on tapana perustaa yhdistys joka tekee kaiken ilmaiseksi.
Ovatko suomalaiset siis yhteisöllisen tuotannon sankarikansa, vai tarvitaanko tämän tittelin saamiseen sujuvan nettislangin ja teknologiajargonin taitamista?
Charles Leadbeater, We Think kirjan kirjoittaja myy kirjaansa ebayssa ja jakaa luonnosta ilmaiseksi netissä.
Jaatko itse jotain ilmaiseksi netissä: kuvia, musiikkia, ideoita, ajatuksia, videoita...? Miksi? Mitä saat jakamisesta? Iloa, itsetuntoa, kuuluisuutta...?
Video We Think kirjasta - Ihq, siis niin web2.0, niin sosiaalista mediaa että!
0 KOMMENTTIA:
Lähetä kommentti